——————————– 10 problemów, które Twój samochód ma z sobą i Tobą ———————————
Wybraliśmy je losowo, przeglądając fora internetowe. To dość typowe problemy, ale przede wszystkim typowy jest sposób, w jaki opisują je właściciele samochodów. Oczywiście, nie da się naprawić samochodu „przez internet”, ale mamy nadzieję, że nasze podpowiedzi pokażą Wam, że warto z nami rozmawiać, bo potrafimy pomóc i wyjaśnić. Zapraszamy do pin-up garage na takie rozmowy.
Mój samochód podczas jazdy potrafi zgasnąć z niewidomych przyczyn. Zdarza się to nawet przy spokojnej jeździe, nie ma reguły kiedy.
Większość współczesnych samochodów wyposażona jest w specjalny zawór – zawór regulacji obrotów biegu jałowego. Dość często ulega on zabrudzeniu. Wtedy pojawia się problem z równą pracą silnika na „wolnych” obrotach, a nawet z gaśnięciem silnika. Samemu trudno naprawić defekt zaworu, więc lepiej zlecić to serwisowi.
Kiedy po dłuższej trasie zatrzymuję się i stoję na biegu jałowym, np. na światłach, to silnikiem mojego samochodu zaczyna bardzo trząść.
To pierwszy objaw problemu z układem zapłonowym. Należy skontrolować stan świec zapłonowych, przewodów i aparatu zapłonowego. Może być to też problem z cewką/cewkami na świecach zapłonowych o ile samochód jest w takie wyposażony.
W moim samochodzie po dłuższej jeździe (ok. 100 km) zaczyna przegrzewać się silnik, zwłaszcza w cieplejsze dni. Temperatura silnika rośnie, aż do czerwonego pola.
Przyczyną może być niesprawny termostat w układzie chłodzenia, który nie otwiera się dostatecznie szeroko, aby zapewnić prawidłowy przepływ płynu chłodniczego w układzie. Często też zdarza się usterka w układzie elektrycznym wentylatora chłodnicy, w efekcie nie włącza się on, gdy temperatura płynu chłodniczego przekroczy 98°C, choć powinien. Na wszelki wypadek proponuje też sprawdzić rzecz banalną – poziom płynu chłodniczego. Może wystarczy uzupełnić jego niedobór.
Samochód kręci, ale nie pali. Sąsiad otworzył maskę, wlał mi gdzieś tam ropę i samochód odpalił. Niestety po dwóch dniach stało się to samo. Co może być przyczyną?
Układ paliwowy przy dłuższym postoju zapowietrza się. Przyczyną może być nieszczelność w układzie lub uszkodzony zawór ciśnieniowy, odpowiedzialny za utrzymywanie prawidłowego ciśnienia w układzie paliwowym.
Podczas deszczu w kabinie mojego samochodu pojawia się woda po stronie pasażera. Uszczelki w oknach i całe drzwi suche, a woda stoi. Ręce opadają. Auto mam 5 lat, nigdy nie było bite, żadna szyba, czy element karoserii nie był wymieniany.
Uszczelka między szybą, a drzwiami nie zapewnia 100% szczelności, szczególnie w samochodzie kilkuletnim. Przyczyną jest odklejenie się folii zabezpieczającej, umieszczonej od wewnętrznej strony drzwi, pod tapicerką. Woda przedostająca się do wnętrza drzwi zamiast spływać po folii i odpływać specjalnymi otworami w dolnej części drzwi, cieknie do wnętrza pojazdu.
Mam fiata stilo 1.6 (lpg i benzyna), który od jakiegoś czasu zwyczajnie mi gaśnie. Boję się jeździć. Auto najczęściej gaśnie, jak stoję w korku, czyli jak jest już rozgrzane. W serwisie wzięli kasę i nie naprawili nic.
Problem może być po stronie sytemu zasilania silnika gazem, trzeba – oprócz wizyty w serwisie mechaniki pojazdowej – sprawdzić też instalację w firmie specjalizującej się w systemach zasilania LPG.
Mam poważny problem ze skrzynią biegów w toyoyocie yaris. Od pewnego czasu skrzynia samoczynnie przełącza się w pozycję "N". W tym momencie nie mogę wrzucić zarówno biegu wstecznego, jak i biegu do jazdy do przodu. Pomaga jedynie wyłączenie silnika. Problem ten nie występuje stale, tylko okazyjnie, stąd trudno go zdiagnozować.
Objawy wskazują na wewnętrzne uszkodzenie automatycznej ( tak wynika z opisu) skrzyni biegów. Problem może być po stronie zaworów sterujących załączaniem poszczególnych biegów lub awarią elektronicznego sterownika skrzyni. Awaria może być trudna do zdiagnozowania więc od razu lepiej udać się z samochodem do specjalistów od automatycznych skrzyń biegów.
Mam problem z moją Skodą Felicją, która po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów zgasła, a gdy chciałem odpalić ponownie, nie dała się już na to namówić. Miała dziwne obroty i czuć było ropę. Na zimnym silniku odpala super, na popych bez problemu. Byłem u 2 mechaników, którzy nie potrafili nic poradzić.
Prawdopodobną przyczyną jest uszkodzenie czujnika temperatury silnika, który przesyła informacje do komputera sterującego dawką paliwa. Czujnik „okłamuje” sterownik, że silnik jest cały czas zimny, mimo że samochód osiągnął już swoją prawidłową temperaturę pracy. Wtedy silnik jest „zalewany” nadmierną ilością paliwa. Stąd zapach oleju napędowego i problem z uruchomieniem. Po wystygnięciu silnika wszystko wraca do normy.
Od paru dni miga mi kontrolka hamulca ręcznego, szczególnie na wybojach. Na pewno nie jest to wina płynu, gdyż niedawno wymieniałam. Co to może być? Luz w ręcznym?
Kontrolka sygnalizująca problem z układem hamulcowym może się zapalać z kilku powodów. Jednym z nich jest niedostateczna ilość płynu hamulcowego w zbiorniczku wyrównawczym nad pompą. Może być to też sygnał, że klocki lub szczęki hamulcowe zużyły się i wymagają wymiany. Ostatecznie może to być też awaria elektryczna, czujnika włączenia hamulca pomocniczego (ręcznego) lub przetarte przewody do czujników zużycia klocków hamulcowych. Tego typu usterki nie można lekceważyć i należy niezwłocznie udać się do serwisu, bo w skrajnych przypadkach możemy stracić możliwość hamowania samochodem w najmniej sprzyjającym momencie.
Silnik mojego samochodu od około 2 lat bardzo ciężko odpala na zimno, nawet przy temperaturze ok. 5 stopni C. Czasami trzeba kręcić rozrusznikiem nawet 3 razy po kilkanaście sekund, a w większe mrozy (-15 stopni C) wcale nie odpala. Świece kilkakrotnie wymieniałam na nowe, akumulator nowy, przekaźnik świec żarowych wymieniłam, rozrusznik sprawdził elektryk, końcówki wtrysków zmienione, więc nie ma mowy o laniu, zawór zwrotny wstawiony na przewodzie paliwowym, filtr paliwa wymieniany na czas. Kiedy już odpali, nic nie dymi, moc ma normalną. Gdy silnik jest ciepły to starczy przekręci dwa razy. Nie wiem co dalej z tym robić, bo niewiele już zostało mi do wymienienia.
Zalecalibyśmy sprawdzenie jeszcze dwóch parametrów pojazdu, ciśnienia pompy paliwowej czy jest w zakresie normy przewidzianej przez producenta i ciśnienie sprężania na poszczególnych cylindrach. Nieprawidłowe ( z niskie ) ciśnienie w tych dwóch układach może dawać efekty jak w opisanym problemie. O ile wymiana pompy paliwowej ( koniecznie w komplecie z filtrem paliwa ) może być naprawą relatywnie nie drogą o tyle brak sprężania w komorach spalania może świadczyć o zużyciu silnika.